Konsumentperspektiv inom e-handeln – disputation i Förpackningslogistik 8 oktober
2020-10-02
Om du bor i Sverige har du troligtvis handlat online minst en gång den senaste månaden. Hur ofta inköp görs online varierar i olika delar av världen, men den globala statistiken ligger nära den svenska – minst någon gång i månaden. I takt med att e-handeln ökar måste också en större mängd paket levereras, och infrastrukturen håller på att anpassa sig för att klara av att hantera ökningen av leveranser.
En anpassning är självbetjäningstjänster inom e-handeln, och för att få bättre förståelse för hur konsumenter och distributörer påverkas av tjänsterna har Yulia Vakulenko, doktorand i Förpackningslogistik vid LTH, studerat konsumentperspektivet och e-handelns ”sista-mils-leverans” i sin avhandling ”Self-service Last Mile Delivery: E-consumer perspective on service renovation.”
Den 8 oktober kl 9.15 försvarar Yulia Vakulenko sin avhandling. Välkommen att vara med via Zoom.
Opponent är professor David B. Grant, Finland.
Frågor om forskningen besvaras av Yulia Vakulenko.